Football Association Malaysia

BE THE 12TH MAN

BE THE 12TH MAN

Friday, June 4, 2010

Harimau Muda A diundang ke slovakia lagi

Anggota skuad Harimau Muda A diberi cuti dua minggu selepas pulang dari Slovakia sebelum dituntut melaporkan diri bagi menjalani latihan pusat.

Namun pemain-pemain yang terbabit dengan pasukan kebangsaan pula yang dibawah kendalian K Rajagobal, mereka pula diminta melaporkan diri lebih awal iaitu pada 4 Jun.

Baru sahaja menjejak kaki ke Malaysia Selasa lalu, skuad Harimau Muda A yang menghabiskan masa selama tiga bulan di Slovakia ketika beraksi di Liga Divisyen 1 Bawah 21 tahun telah dijemput untuk beraksi semula ke liga tersebut bagi saingan musim 2010/2011,

Menurut Setiausaha Agung Persatuan Bolasepak (FAM), Datuk Azzuddin Ahmad laporan dari Persatuan Kelab-Kelab Liga (ULK) Slovakia telah diterima semalam berhubung prestasi Harimau Muda berserta jemputan menyertai liga itu semula musim depan.

"Laporan dari ULK Slovakia memberikan reaksi positif mengenai perkembangan dan pencapaian Harimau Muda A, dalam masa yang sama mereka menjemput secara rasmi skuad bimbingan Mohd. Azraai Khor Abdullah beraksi semula di sana," katanya padang sidang akhbar di Wisma FAM semalam.

Jelasnya, FAM masih belum memutuskan untuk menerima penawaran itu tetapi Jawatankuasa Teknikal dan Pembangunan akan membawa perkara tersebut kepada Mesyuarat Majlis FAM secepat mungkin.

"Selepas ia dipersetujui Majlis FAM barulah keputusan dibuat, saya rasa perkara ini akan dibincangkan selewat-lewatnya hujung bulan ini, untuk mengetahui sama ada tawaran tersebut diterima atau tidak.



Dengan demikian maka secara automatiknya Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) menguburkan hasrat beberapa pasukan yang sebelum ini ingin mendapatkan khidmat
pemain pasukan itu untuk mewakili pasukan negeri mahupun Sukma.

FAM turut bersetuju untuk melunaskan permintaan ketua jurulatih, Azraai Khor yang bercadang untuk mengadakan latihan di luar kawasan Kuala Lumpur.

Dedah FAM lagi, pihak Liga Divisyen Satu Bawah 21 tahun telah memberi laporan yang positif mengenai Harimau Muda A. Pasukan ini telah dijemputkan untuk mengambil bahagian dalam liga remaja Slovakia.

Liga ini dilangsungkan dalam dua sesi iaitu yang pertama bermula dari Julai hingga November dan sesi berikutnya dari Februari hingga Mei.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails