Football Association Malaysia

BE THE 12TH MAN

BE THE 12TH MAN

Friday, December 31, 2010

NORSHAHRUL, SAFEE DAN MAHALI BERJAYA PIKAT KELAB LUAR

AKSI lincah penyerang berbisa negara, Norshahrul Idlan Talaha pada saingan Piala Suzuki AFF akhirnya membuahkan hasil apabila berjaya memikat dua kelab dari Indonesia.
Norshahrul ketika ditemui di Wisma FAM semalam sejurus tiba dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) mengesahkan menerima tawaran dari pasukan Sriwijaya FC yang beraksi di Liga Super Indonesia (ISL) dan sebuah lagi pasukan yang belum dapat dipastikan.

Penyerang berusia 24 tahun itu berkata, ejen kedua-dua pasukan itu ada menemuinya dan menyatakan minat mendapatkan khidmatnya.
“Benar saya mendapat tawaran pasukan Sriwijaya dan sebuah lagi pasukan dari Jawa Tengah. Saya bersedia untuk keluar dari Malaysia dan beraksi untuk pasukan ini jika mereka memang serius mahu menggunakan khidmat saya,” katanya.

Aksi Norshahrul sepanjang kempen Piala Suzuki AFF sememangnya tidak mengecewakan apabila berjaya mencipta gerakan cantik untuk rakan sepasukan, terutama kepada seorang lagi penyerang negara, Mohd Safee Mohd Sali yang muncul penjaring terbanyak kejohanan itu dengan lima gol.

METRO

Selain Striker, PSPS Juga Incar Bek Timnas Malaysia

Dua pemain nasional Malaysia, Mohd Safee dan Mahali kini menjadi incaran PSPS Pekanbaru. Kedua bomber Malaysia ini dianggap memiliki peran besar memenangkan tim nasional Malaysia pada final AFF leg pertama di Bukit Jalil, Malaysia 26 Desember lalu.

Keinginan PSPS untuk memboyong kedua pemain Malaysia ini diakui Manejer PSPS, Dastrayani. "Ya, sama ketika kita menjalin ikatan komunikasi dengan Safee sambil mempertanyakan kabar tentang Mahali. Apalagi, Safee telah menyatakan ingin memperkaya jam terbangnya dengan liga yang ada di Indonesia. Walaupun, sampai saat ini kita belum berbicara langsung dengan Mahali. Tetapi, dengan itikat baik kita semoga saja semuanya berjalan dengan lancar," harap Dastrayani saat berbincang dengan halloriau, Selasa (28/12).

Lalu, bagaimana dengan pelatih PSPS, Abdulrahman Gurning menanggapi sosok bek Timnas Malaysia yang baru berusia 21 tahun itu? Gurning pun menyatakan dengan tegas niat baik manajemen untuk menjemput keduanya ditanggapainya dengan positif.

"Sama seperti Safee, Mahali juga sosok pemain yang memiliki mental kerja keras. Tentu saja saya mau, sebab kriteria pemain seperti merekalah yang saya butuhkan," jawab Gurning singkat. 




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails