Football Association Malaysia

BE THE 12TH MAN

BE THE 12TH MAN

Thursday, May 20, 2010

FAM bincang Liga M 2011 selepas musim berakhir

Persekutuan Bola Sepak Malaysia (FAM) akan membincangkan agenda Liga Malaysia (Liga M) 2011 selepas semua pertandingan tempatan beraksi.

Naib Presidennya Datuk Che Mat Jusoh berkata masih terlalu awal untuk membincangkan mengenai semua perkara kerana liga baru sahaja memasuki pusingan kedua.

"Sekarang Liga Super dan Liga Perdana kecuali Piala FAM baru sahaja memasuki pusingan kedua. Selepas tamat saingan Piala Malaysia kita akan bincang perjalanan Liga M 2011," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat jawatankuasa pertandingan tempatan FAM di Wisma FAM.


Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai ura-ura untuk membenarkan pemain import kembali mewarnai Liga M selepas menyepi selama dua tahun.

Ini kerana selepas ketiadaan pemain import, pasukan tempatan bergelut dalam saingan Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (Piala AFC) kebelakangan ini.

Dalam perkembangan lain, perlawanan akhir Piala Malaysia 2010 bakal dilangsungkan di Stadium Shah Alam 30 Oktober nanti. Ini kerana pada ketika itu, Stadium Bukit Jalil tidak dapat digunakan berikutan kerja-kerja pembaikan taraf trek namun venue perlawanan tetap diadakan di sekitar Lembah Klang.

FAM turut memaklumkan pada pertandingan merebut piala berprestij itu, seramai tiga pemain dibenar dipinjamkan bagi setiap pasukan asalkan mereka tidak terlibat dengan mana-mana pasukan yang bersaing dalam Piala Malaysia.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails