Football Association Malaysia

BE THE 12TH MAN

BE THE 12TH MAN

Monday, November 1, 2010

Kecederaan Aidil Zafuan bikin Rajagobal resah

 
AIDIL (depan) mengalami kecederaan serius pada final Piala Malaysia di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam kelmarin.


JURULATIH skuad kebangsaan, K. Rajagobal dilanda keresahan ekoran kecederaan yang dialami Aidil Zafuan Abdul Radzak.

Kapten skuad bola sepak kebangsaan itu mengalami kecederaan ketika beraksi untuk Negeri Sembilan pada perlawanan akhir Piala Malaysia menentang Kelantan di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam kelmarin.

Jika keadaannya serius, watak utama di jentera pertahanan skuad Rajagobal itu berkemungkinan tidak dapat beraksi pada Sukan Asia 2010 di Guangzhou, China bermula Isnin depan.

Aidil mengalami kecederaan lutut selepas diterjah keras oleh penyerang Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha pada minit ke-52.

Pada perlawanan tersebut, Negeri Sembilan tewas 1-2 kepada Kelantan.

"Menurut pemeriksaan awal doktor malam tadi (kelmarin), lutut kanan saya mengalami kecederaan meniskus.
"Tetapi esok (hari ini) baru saya akan buat ujian MRI (imbasan resonan bermagnet) untuk melihat sama ada terdapat kecede- raan ACL (Anterior Cruciate Ligament).

"Jika kecederaan ini disahkan teruk, saya terpaksa melupakan Sukan Asia. Ia pasti mengecewa- kan kerana saya memang nak sangat beraksi di Guangzhou. Doakan semoga kecederaan ini tak serius," kata Aidil, 23, ketika dihubungi semalam.

Ternyata individu yang pasti pening kepala untuk berdepan situasi kecederaan ini ialah Raja- gobal yang kini hanya memiliki pilihan terhad untuk membentuk skuad Sukan Asia sebelum terbang ke Guangzhou pada Jumaat ini.

Menurut Rajagobal, andai kecederaan Aidil serius, dia bakal menyertai tujuh pemain lain yang turut tidak dapat ke Sukan Asia iaitu Baddrol Bakhtiar, Sabre Mat Abu, Azmi Muslim, Zaquan Adha, Bunyamin Umar serta dua penjaga gol, Sharbinee Allawee Ramli dan Farizal Marlias.

Oleh WAN FAKHRUL BAKAR
fakhrul@kosmo.com.my

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails