Football Association Malaysia

BE THE 12TH MAN

BE THE 12TH MAN

Wednesday, August 18, 2010

Malaysia lawan thailand, yemen, dan oman

Posted Image
RAJAGOBAL memberikan taklimat kepada pemain-pemainnya sebelum memulakan sesi latihan di padang Wisma FAM malam kelmarin.


Jurulatih kebangsaan dan Bawah-23 K. Rajagobal dilaporkan berkata dia telah membatalkan latihan di China yang dijadualkan dari Ogos 28 - September 6, 2010 kerana tidak dapat mengatur perlawanan persahabatan dengan pasukan yang kompetitif.

Walaubagaimanapun beliau telah merangka perlawanan persahabatan bertemu dengan pasukan kebangsaan Oman pada September 3, 2010 di Doha, Qatar.

skuad negara dijangka berdepan cabaran getir kerana Oman pada masa kini berada di ranking 81 dunia.


Perlawanan persahabatan lain yang diatur adalah bertemu kelab Liga S-Singapura Etoille FC dari Perancis pada 0gos 23, 2010 serta Thailand pada Ogos 28, 2010 Kedua-dua perlawanan ini masih belum muktamad sama ada akan berlangsung atau tidak atau gelanggang pertemuan samada di sini atau ditempat lawan. Pengesahan perlawanan ini akan diketahui sehari dua lagi.

Rajagobal juga mengesahkan penyertaan skuad bawah 23 akan menyertai Piala Ho Chi Minh di Vietnam yang berlangsung dari September 26 - Okrober 3, 2010. Pasukan lain adalah Vietnam, Singapura, iran dan Thailand.

Sementara itu yemen mengundang malaysia untuk mengadakan aksi persahabatan pada 5 september.

Seramai 26 pemain mendaftar diri ke latihan pusat fasa kelima skuad negara yang bermula pada 16 Ogos ini dan akan berakhir pada 7 September.

Majoriti pemain terdiri daripada pemain sama yang dipanggil bagi menghadapi perlawanan persahabatan dengan skuad bawah 21 tahun Korea Selatan pada 25 Julai lepas.

Daripada jumlah tersebut, kira-kira 10 pemain terdiri daripada skuad Harimau Muda termasuk penjaga gol, Zamir Selamat yang menggantikan S. Sasikumar ekoran kemalangan jalan raya dan Izzaq Faris Ramlan.

dijangkakan kesemua perlawanan ini FIFA A matches kecuali piala ho chi minh city.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails