Football Association Malaysia

BE THE 12TH MAN

BE THE 12TH MAN

Tuesday, March 23, 2010

Harimau Muda Mahu Bangkit

Setelah tewas 3 perlawanan berturut-turtr dalam siri Liga Perdana, Skuad ini seolah-olah hilang ghairah, begitu juga dengan media dan peminat. Mungkin ramai yang mengambil langkah tunggu dan lihat. Ramai yang menaruh harapan yang skuad baru dibentuk ini memerlukan sedikit masa untuk menyesuaikan diri. Barangkali ini juga yang mahu dibuktikan oleh anak buah Ong Kim Swee dan Hassan Sazali.

Semalam (22 Mac) mereka menumpaskan Kuala Lumpur 1-0 pada perlawanan persahabatan di Stadium Kuala Lumpur, sehari sebelum itu mereka membelasah MK Land 4-0. Aksi-aksi pantas mula dipamerkan. Kekosongan yang ditinggalkan oleh 5 pemain senior untuk ke Harimau Muda A kembali diisi. Hasilnya beberapa nama baru mula muncul seperti Ally Imran, Ferris Daniel, Mohd Faris disamping Wan Zaharulnizam dan Mohd Irfan yang nampak semakin yakin.

Harimau Muda bakal berdepan dengan PKNS di Stadium Hang Tuah. Perlawanan ini sepatutnya dilangsungkan pada 16 April namun dipercepatkan pada 26 Mac sempena pelancaran Program Astro Arena yang akan menyiarkan perlawanan ini secara langsung melalui channel 801.


Kesebelasan Utama - Perlawanan persahabatan menentang Kuala Lumpur.


Ally Imran Samarkhan mengisi tempat Wan Zack Haikal - Pertahanan sebelah kanan.


Ferris Daniel - kepantasannya memberi masalah kepada pertahanan lawan.


Percubaan Mohd Amer hasil sepakan sudut hampir menewaskan penjaga gol Kuala Lumpur.


Mohd Irfan menjaringkan gol tunggal perlawanan hasil gerakan solonya.

sumber:http://www.harimaumuda.com/

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails