Football Association Malaysia

BE THE 12TH MAN

BE THE 12TH MAN

Sunday, January 24, 2010

Kelantan benam Johor FC


Kesebelasan utama Kelantan

Tarikh: 23-01-10
Masa : 8.45 mlm
Venue: Stadium Sultan Muhammad IV, KB.
Tiket : RM25 GS, RM12 Open.
Pemain terbaik perlwanan: Azizi Matt Rose

Kelantan akhirnya berjaya membuktikan bahawa mereka adalah pasukan pilihan untuk liga super kali ini apabila membenam Johor FC 4-1 semalam.

Bermain di hadapan hampir 20000 penyokong sendiri, Kelantan yang melakukan sedikit perubahan pada jentera serangan dan pertahanan dengan merehatkan Akmal Rizal Rakhli serta mengantikan dengan penyerang berbisa Kelantan, Nor Farhan yang baru pulih dari kecederaan. Kelantan juga menyenaraikan pemain veteran Halim Napi sebagai penjaga gol utama dan merehatkan Syed Adney.
Gandingan Farhan-Indra-Hairuddin-Norshahrul ternyata memberikan nafas baru buat jentera serangan Kelantan di mana seawal minit ke-2, rembatan Farhan berjaya diselamatkan penjaga gawang Johor FC Jeevanathan.

Kelantan mengandakan asakan dan akhirnya berjaya memecah kebuntuan gol pada minit ke-16 apabila pemain emas sukan sea, Norshahrul melepaskan rembatan kencang menewaskan Jeevanathan. Gol tersebut berpunca daripada 'lontaran emas' pemain pertahanan Azizi yang berlaku pergelutan di depan gol dan berjaya disambar oleh Norshahrul dan seterusnya menghasilkan gol semangat untuk Kelantan.

Gol tersebut ternyata melalaikan pemain-pemain Kelantan dan peluang tersebut diambil oleh pemain-pemain Johor Fc yang melakukan serangan balas pada minit ke-19 melalui Mohd Riduwan yang melepaskan rembatan menewaskan Halim Napi menjadikan kedudukan 1-1.

Separuh masa kedua, Kelantan melakukan serangan awal dan berjaya memperolehi gol kedua pada minit ke-46. Gol tersebut berpunca dari sepakan sudut Badri Radzi yang di tanduk kemas oleh Azizi Matt Rose menewaskan penjaga gol Johor FC.

Indra Putra menambah duka Johor FC apabila meledakkan gol ketiga Kelantan. Gol tersebut diperolehi melalui sepakan percuma yang diambil oleh Badri Radzi yang disambut Indra dan terus melakukan rembatan kencang menewaskan Jeevanthan sekali lagi.

Kelantan melakukan dua pertukaran dengan memasukkan Khairan dan Chanturu serta mengeluarkan Shakir dan Norsharul.

Kemasukan Chanturu ternyata memberikan impak yang besar kepada jentera serangan kerana larian pantasnya berjaya mengelirukan pertahanan Johor FC.

Gol keempat Kelantan juga berpunca dari hantaran lintang yang dilakukan oleh beliau yang disempurnakan oleh Norfarhan pada minit ke-70 perlawanan.

Kelantan melakukan sekali lagi pertukaran dan merehatkan Nor farhan dan memasukkan Zamri Ramli pada minit ke-75.

Pemain-pemain Kelantan ternyata berjaya meningkatkan aksi permainan semalam dan B.Sathianathan boleh tersenyum lebar dengan melihat kejayaan 'The Red Warriors' melakar kemenangan membelasah Johor FC.

Perjalanan masih jauh dan pemain-pemain diingatkan supaya mengekalkan prestasi mereka jika ingin melihat Stadium Sultan Muhammad ke-IV sentiasa penuh dan kewangan KAFA sentiasa terjamin.

[IMG_4942-1.jpg]

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails