Football Association Malaysia

BE THE 12TH MAN

BE THE 12TH MAN

Tuesday, January 26, 2010

Farizal Marlias diintai Persib Bandung...???



Satu Tempat Untuk Otomo
January 24th, 2010 | Author: blmnst!
Satu tempat yang akan ditinggalkan oleh dua pemain Thailand kemungkinan besar akan diisi oleh Satoshi Otomo. Pelatih Jaya Hartono sudah mengakui bahawa beliau telah bercakap kepada pemain asal jepang tersebut untuk lebih serius dan all out dalam berlatih kerana ia telah dipesiapkan untuk menghadapi pusingan kedua LSI 2009/2010.

Satoshi Otomo (depan), semakin mendekat ke Persib

"Ketika pertama kali dia berlatih disini, ia terlihat sama percis dengan suchao ketika baru datang pula. Mereka berdua bermain secara tim, tidak pernah egois untuk berlama dengan bola. Visi permainannya juga tidak berbeza. Beliau paling ideal untuk menggantikan peranan Suchao nantinya. Semoga penilaian kita benar ", ujar Jaya Hartono.

Baca Juga: Isyarat Positif Diikuti Suchao

Secara teknikal juga Jaya Hartono kerap memuji penampilannya yang powerfull, juga punya speed yang bagus, dan mampu bertahan dengan baik pula. Namun berdasarkan pengakuannya, Satoshi mengatakan bahawa beliau telah lama absen dalam bermain bola kerana pernah mengalami kecederaan lumayan parah, iaitu di bahagian hamstringnya.

Ditemui selepas latihan petang ini, pemain yang sebelumnya bermain di kelab FC Gifu itu berkata, beliau belum menandatangani kontrak dengan Persib, dan ia menyerahkan segalanya pada agen, Eko Subekti yang berada di Jakarta.

"Saya sudah siap bergabung dengan Persib, tidak ada masalah dengan pemain lain, mereka semua baik", katanya yang hari ini ditemani oleh seorang juru bahasa.

Kiper Malaysia
Setelah sebelumnya mengatakan Persib melirik beberapa nama kiper dari singapura, uzbekistan, dan jepang, H. Umuh Muhtar kembali mengungkapkan adanya target baru pengurusan untuk kedudukan yang nantinya akan ditinggalkan Kosin.

"Kemungkinan besok atau lusa kita akan kedatangan seorang penjaga gawang asal malaysia. Ia akan ikut berlatih di stadium sidolig ", kata H. Umuh yang ditemui di ruangan tukar Pemain sesaat setelah Persib ditabal Persebaya.

Berdasarkan carian kami lewat internet, saat ini kiper utama timnas Malaysia ditempati oleh pemain asal kelab Perlis FC di Malaysian Super League, iaitu Mohd Farizal Marlias. Pemain kelahiran pahang, 29 Jun 1986 ini tercatat menjadi penjaga gawang utama dalam tiga perlawanan terakhir Malaysia pada kelayakan piala asia di bulan desember dan januari ini.

Jeon Pulang
Sedangkan Jeon Byung Euk, Pemain seleksi asal korea selatan sudah tidak tampak pada latihan sore tadi. Ia dikabarkan sudah dipulangkan oleh Persib kepada agen pagi tadi, kerana taip permainannya sebagai gelandang bertahan, tidak diperlukan oleh squad Maung Bandung.

http://www.vikingpersib.net/forum/viewthread.php?forum_id=5&thread_id=4845&pid=201584

sumber:http://www.harimaumalaya.com/forum/viewtopic.php?f=53&t=3412&sid=ebc549698e6e63423df4e0adbb8a309b

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails