Football Association Malaysia

BE THE 12TH MAN

BE THE 12TH MAN

Saturday, October 24, 2009

Sesi Pemilihan ke Kejohanan AFC U19 di China



Seramai 26 pemain turun menjalani Sesi latihan pertama di Padang MSN Bukit Jalil petang semalam. Cuma Mohd Fakhururazi Musa dan Khairul Anuar Khalid tidak dapat hadir kerana mewakili KL Plus dan Selangor dalam perlawanan suku akhir Piala Malaysia semalam.

Semasa Sesi latihan pemain-pemain dari kelab dan SSBJ menunjukkan tahap kecergasan yang mengecewakan. Kecuali pemain-pemain Harimau Muda dan pemain U18 yang beraksi untuk kejohanan di Laos dan Vietnam, para pemain lain kelihatan sukar menyesuaikan diri pada sesi latihan pertama petang semalam.

Menurut Pen. Jurulatih, Hassan Mohd Waras
"sebagai jurulatih yang membuat persiapan untuk pasukan kebangsaan, saya agak kecewa dengan tahap kecergasan pemain-pemain. Walaupun off-season sebagai pemain bolasepak mereka sepatutnya sentiasa bersedia dari segi kecergasan kerana kita telah mengingatkan mereka sebelum dipanggil untuk sesi pemilihan kali ini."

Pasukan U18 kebangsaan hanya mempunyai 5 hari sahaja untuk berlatih di tanah air sebelum berangkat pada 25 Oktober untuk menyambung latihan dan perlawanan ujian dengan beberapa kelab di China. Perlawanan pertama berlansung pada 1 Nov. menentang Myanmar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails