Football Association Malaysia

BE THE 12TH MAN

BE THE 12TH MAN

Thursday, October 15, 2009

Bola sepak negara membimbangkan

PRESIDEN Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Tan Sri Annuar Musa melahirkan rasa bimbang dan sedih dengan perkembangan bola sepak Malaysia yang berada dalam keadaan 'gawat'.

Menurutnya, beberapa pasukan yang bertanding termasuk pasukan negeri perlu mempertimbangkan semula hasrat untuk menarik diri daripada saingan Liga Malaysia 2010.

Katanya, tahun 2010 merupakan tahun bola sepak di mana diadakan pertandingan Piala Dunia dan amat malang bagi Malaysia jika beberapa pasukan tidak menunjukkan minat untuk terus bertanding.

"Bagi Kelantan, kita pernah melalui saat-saat getir kejatuhan bola sepak sehingga pernah turun ke peringkat Liga FAM.

"Bagaimanapun, itu semua lumrah dalam bola sepak.

"Kita percaya kemelut kewangan yang melanda beberapa pasukan ini mampu diatasi sekiranya Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) turut memainkan peranan," katanya semalam.

Tambahnya, Jawatankuasa Pertandingan FAM perlu melihat beberapa opsyen untuk mengatasi masalah yang melanda selain menyemarakkan lagi saingan liga tempatan.

Annuar sebelum itu menghadiri majlis penyerahan cek bernilai RM52,000 sebagai bonus kepada para pemain kerana berjaya melayakkan diri ke peringkat suku akhir.

Sebelum ini FAM mengumumkan setiap pasukan Liga Super perlu mengemukakan dokumen sebagai bukti mereka mempunyai dana kewangan RM2.5 juta selain deposit RM150,000 dan RM1.5 juta serta deposit RM100,000 bagi pasukan yang menyertai Liga Perdana.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails