Football Association Malaysia

BE THE 12TH MAN

BE THE 12TH MAN

Tuesday, February 1, 2011

KEPUTUSAN ASTRO LIGA SUPER MALAYSIA:

KEPUTUSAN ASTRO LIGA SUPER MALAYSIA:

Kelantan 1-1 Terengganu 

Kelantan pula mengekori di tempat kedua Liga Super dengan empat mata apabila sekadar seri 1-1 dengan Terengganu di Stadium Sultan Mohamad Ke-IV, Kota Bharu.

Harimau Muda A 3-1 Pahang 

Pahang yang bermula garang berjaya mendapat gol pertama perlawanan seawal minit ke-2 oleh Famirul Asraf Sayuti namun Harimau Muda A yang tidak berputus asa bangkit menyamakan kedudukan menerusi jaringan Izzaq Faris Ramlan pada minit ke-50.
Izzaq sekali lagi menjaringkan gol pada minit ke-62, dan satu sepakan penalti yang diambil oleh Fandi Othman pada minit ke-88 melengkapkan kemenangan Harimau Muda A.

T-Team 1-3 N.Sembilan

Negeri Sembilan memperolehi gol menerusi jaringan Idris Karim pada minit ke-23 dan 67 dan Mohd Firdaus Azizul pada minit ke-53, untuk membolehkan skuad bimbingan Wan Jamak Wan Hassan itu mengumpul enam mata maksimum daripada dua perlawanan yang dilalui.
Gol saguhati T-Team dijaringkan oleh ketua pasukan, Rusdi Talib pada minit ke-41.

KEDAH 1-0 Felda Utd

Kedah pula, sepakan penalti yang diambil oleh Badrol Bakhtiar pada minit ke-61 membolehkan pasukan Kedah menumpaskan juara Liga Perdana musim lalu, Felda United 1-0.

Perak 1-0 Johor FC

Perak menumpaskan Johor FC 1-0, dengan gol tunggal perlawanan dijaringkan oleh Akmal Rizal pada akhir minit ke-90 sebelum wisel penamat ditiupkan.

K.Lumpur 1-0 Sabah

Kuala Lumpur berjaya mencipta kemenangan pertama apabila menewaskan naib juara Liga Perdana, Sabah 1-0 dengan gol tunggal perlawanan dijaringkan oleh Yong Kwong Yong pada minit ke-54.

Perlis 0-2 Selangor

Gol-gol pasukan di bawah bimbingan jurulatih K. Devan itu dijaringkan oleh penyerang sensasi skuad negara, Mohd Safee Mohd Sali pada minit ke-62 dan Mohd Fitri Shazwan Raduwan pada minit ke-76.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails