Football Association Malaysia

BE THE 12TH MAN

BE THE 12TH MAN

Sunday, July 25, 2010

Malaysia serius hadapi Korea

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Jurulatih skuad bawah 23 tahun negara, K. Rajagobal menyuarakan rasa hormat terhadap skuad Olimpik Korea Selatan sambil menegaskan dia memiliki taktik buat lawan pada perlawanan bola sepak persahabatan di Stadium Nasional, Bukit Jalil, petang ini.

Saya menghormati Korea yang sudah layak ke Piala Dunia lapan kali dan pasukan belia mereka tidak kurang hebatnya dengan corak permainan pantas (mara ke suku akhir Kejohanan Dunia Bawah 20 Tahun di Mesir tahun lalu).

Jurulatih kebangsaan, K. Rajagobal berkata, objektif utama pertemuan itu adalah untuk mengenal pasti pemain yang layak beraksi pada Sukan Asia di Guangzhou, China November depan.

Kami akan memerhati kemampuan para pemain, kerjasama dalam pasukan, dan bagaimana mereka dapat menyaingi kepantasan pemain Korea," katanya pada sidang media semalam.

Anak buah Rajagobal yang kebanyakannya tonggak juara Sukan SEA Laos tahun lalu, menghadapi pelawat yang dibimbing pemain yang pernah beraksi dalam empat Piala Dunia, Hong Myung Bo sebagai sebahagian persediaan menghadapi Sukan Asia Guangzhou, November ini.

Pemain Korea Selatan kuat, mereka datang dari pelbagai kelab-kelab profesional tetapi kami berjanji untuk melakukan apa yang termampu," katanya.

Sementara itu, jurulatih Korea Selatan, Hong Myung-bo pula lebih cenderung menyuarakan rasa kecewa dengan perkembangan bola sepak Malaysia.

"Semasa saya masih muda, Malaysia cukup kuat. Kini ia amat menghampakan, pembangunan bola sepak Malaysia agak perlahan berbanding Korea," katanya.

Harga tiket yang dikenakan ialah RM30 di grandstand dan RM10 di tempat duduk biasa manakala cuma RM5 bagi penonton kanak-kanak yang dijual di stadium mulai 10 pagi hari ini.

Kesebelasan kemungkinan Malaysia: Sharbinee Allawee Ramli, Mohd. Sabre Mat Abu, Nasriq Baharom, Aidil Zafuan Radzak, Zaquan Adha Radzak, Norshahrul Idlan Talaha, Safiq Rahim, S. Kunanlan, Gary Steven Robbat, Mahalli Jasuli, Muslim Ahmad.





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails