Football Association Malaysia

BE THE 12TH MAN

BE THE 12TH MAN

Friday, April 23, 2010

Malaysia, Real Madrid berentap

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjvrd8C1pugkdhwfKxYNg4d19BLDU62alcVTI9w_Qt5yrr7alVDxll2bncsRR7lEl6fPBgxhPwLeU4Ogj5dK-EICMxyrqRkYQb1DVhNZmr0dB3bQ5aUOBiOdIoTO01fLC0B14Fw1WwnRAk/s1600/RMvsMY.jpg

http://notakosong.com/wp-content/uploads/2010/04/3906043079_a9ffe85f54.jpg

Agak-agak kalau dua pasukan bola sepak ni berlawan nanti siapa yang menang? Kalau dulu Manchester United datang, Manchester United menang tipis 3-2 ke atas pasukan kebangsaan Malaysia, agaknya berapa keputusan Real Madrid vs Malaysia?
Peluang peminat tempatan saksi kelibat bintang dunia Ronaldo, Kaka


BAYANGKAN bintang dunia seperti Cristiano Ronaldo, Kaka, Karim Benzema dan Xabi Alonso beradu kekuatan dengan skuad negara di depan khalayak ribuan peminat tempatan yang memenuhi segenap pelosok stadium untuk melihat wira mereka yang sebelum ini disaksikan di kaca televisyen sahaja.

Ia kelihatan seperti fantasi semata-mata, namun mendekati realiti seandainya Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) dan pihak penganjur berjaya dalam misi membawa gergasi Sepanyol dan rekod sembilan kali juara Eropah, Real Madrid ke tanah air bagi perlawanan persahabatan berprestij jelajah pra-musim. Pengerusi Perbadanan Stadium Merdeka, Datuk Mohd Said Yusof mengesahkan pihaknya bekerjasama dengan FAM dan penganjur untuk membawa Los Galacticos ke Stadium Bukit Jalil selepas Piala Dunia yang berakhir pada Julai.

“Saya sekarang menunggu pengesahan daripada pihak FAM mengenai usaha untuk membawa Real Madrid ke Malaysia. Jika menjadi kenyataan, mereka akan tiba selepas Piala Dunia untuk menentang Malaysia,” katanya ketika dihubungi.

Usaha mendapatkan gambaran jelas mengenai kunjungan ini menemui kebuntuan ketika FAM dan penganjur belum bersedia mendedahkan perancangan mereka.

Namun, kehadiran Real Madrid pasti akan mencetus keghairahan baru peminat tempatan yang sebelum ini disajikan dengan aksi pasukan Inggeris seperti Manchester United yang tiba tahun lalu, Chelsea dan Arsenal.

Jelajah pra-musim sentiasa dimanfaatkan Real Madrid dengan kunjungan ke Asia dalam usaha mempromosikan kelab itu kepada khalayak lebih luas, namun kelab terkaya dunia itu belum pernah menjadikan Malaysia sebagai hentian mereka

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails