Football Association Malaysia

BE THE 12TH MAN

BE THE 12TH MAN

Sunday, October 11, 2009

Harimau (1) vs Vietnam (3)

Tamat separuh masa pertama
Harimau Muda (1) Vietnam (1). Gol Harimau Muda pada minit ke-10 oleh Saarvindran apabila bola tendangan Thamil Arasu ditampan oleh penjaga gol. Saarvindran melepaskan rembatan kaki kanan ke penjuru kiri gol Vietnam. Vietnam membalas pada minit ke 17 hasil perebutan didepan gol apabila bola tendangan percuma pemain Vietnam gagal dikeluarkan oleh pertahanan Malaysia.

Mohd Affize menerima kad merah pada minit ke 25 apabila pengadil dari Thailand mendakwanya memijak pemain lawan. Harimau Muda memasukkan Mahali Jasuli menggantikan Wan Zack Haikal untuk menguatkan pertahanan.

Tamat Perlawanan
Harimau Muda tewas kepada Vietnam 1-3. Permainan berlangsung dengan tegang dan terhenti selama 10 minit apabila Ketua Jurulatih Ong Kim Swee membantah corak perlawanan dan mutu pengadilan pegawai-pegawai perlawanan dari Thailand, mengakibatkan beliau juga diarah keluar dari bangku simpanan. Para pemain juga meninggalkan padang dan menuju ke bilik persalinan pada minit ke 70 perlawanan. Mereka kembali semula setelah berbincang oleh para pegawai perlawanan. Kekalahan ini sekaligus menamatkan kempen Piala Newspaper 2009 bagi skuad muda negara ini.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails